27/11/2019

Dues són les campanyes de captació de fons que enguany ha engegat l’Associació. A punt de tancar l’any, és el moment de recordar els beneficis fiscals que comporta donar a una entitat declarada d’Utilitat Pública com l’APSOCECAT

En l’esforç continuat de buscar ampliar la base econòmica, l’APSOCECAT va posar en marxa dues iniciatives de captació de diners aquest 2019. Per una banda, la refrescant campanya d’estiu amb la imatge d’un salvavides, HELP20; i per l’altra, la II Caminada solidària amb la sordceguesa, a la tardor. Ara, a l’hivern, i com ja és costum, està disponible la Grossa de Cap d’Any, amb la participació al·lusiva al 20è aniversari de l’Associació.

Sent que l’objectiu immediat és obtenir un ingrés dinerari, és el moment de compartir el resultat de les iniciatives ja tancades, que ha quedat així:

  • Campanya HELP20: 560 €
  • II Caminada solidària amb la sordceguesa: 735 €

Totes dues iniciatives sumen un total de 1295 €.

Encara que el resultat de les campanyes de captació de fons és més aviat modest, l’APSOCECAT valora igualment els aspectes no financers. Amb cada nova proposta hi ha un retorn en forma de nous voluntaris, veïns que s’hi apropen, i com no, alguna ressenya de premsa.

Per altra banda, es fa evident que totes les iniciatives són poques, donada la mida de la necessitat. Per aquest motiu, cal continuar treballant amb el propòsit d’ampliar la base de donants i buscar propostes innovadores i obertes no només a particulars, sinó també a empreses. Tots dos perfils poden beneficiar-se d’importants deduccions fiscals.

Beneficis de fer un donatiu a una entitat declarada d’Utilitat Pública

A punt de tancar l’any, els potencials donants  estan a temps de considerar fer-se amb alguns tiquets de La Grossa de Cap d’Any de l’APSOCECAT.

Menys festiu, però més efectiu, és procedir amb algun donatiu puntual o apuntar-se com a soci donant, amb una petita quantitat fixa mensual.

És important recordar que els beneficis fiscals per als donants són, a grans trets:

  • Fins un 75 % (primers 150 €) per a particulars.
  • Fins un 40 % per a empreses.

Ara que l’any gairebé acaba, és el moment de considerar-lo i no haver d’en penedir-se d’aquí a poc, al moment de fer la declaració de les rendes.

Per a més informació: